De coronacrisis zorg voor een onzekere tijd voor ons allemaal, voor u als gast en voor ons als verhuurder. Niemand kan in de toekomst kijken en voorspellen hoe de situatie zal zijn rond de periode dat u bij ons te gast bent. U mag van ons verwachten dat wij, zoveel als we kunnen, gepaste maatregelen nemen om uw verblijf zo ontspannen en zorgeloos mogelijk te maken.

Schoonmaak

Wij zijn ontzettend trots op onze schoonmakers Judith en Mano. Zij zorgen er net als altijd voor dat onze gasten in een schoon en fris appartement komen. Zij volgen de richtlijnen van het RIVM, zo worden bijvoorbeeld tijdens de schoonmaakwerkzaamheden contactpunten extra gereinigd met desinfecterende middelen. 

Onze schoonmakers zorgen ervoor dat zij voordat ze de appartementen schoonmaken, eerst hun handen reinigen. Is er tijdens uw verblijf een reparatie noodzakelijk in uw appartement? Onze medewerkers zullen bij uw appartement langskomen en vooraf informeren of er gezondheidsklachten zijn bij u of uw reisgezelschap. Tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden wordt u verzocht om, indien mogelijk, met het reisgezelschap  het appartement te verlaten. Wanneer dit niet kan vragen wij u dringend om de 1,5 meter afstand te houden, voor de gezondheid van u en onze medewerkers.

Sleuteloverdracht/ betaling schoonmaakkosten

De sleuteloverdracht is contactloos door het gebruik van een  gedesinfecteerd sleutelkluisje. U kunt het geldbedrag voor de schoonmaakkosten (en eventueel gehuurd beddengoed en handdoeken) aan onze schoonmakers betalen door gebruik te maken van de speciaal hiervoor neergelegde envelop. De envelop met bijbehorende instructies vindt u op de eettafel in het appartement.

Vragen tijdens uw verblijf

Heeft u vragen tijdens uw verblijf die niet met spoed opgelost moeten worden? Neem dan bij voorkeur contact op via de mail of whatsapp (Mano of Hanneke, telefoonnummers staan in de informatiemap). We kijken dan of we u op afstand kunnen helpen. In overige situaties kunt u bij Mano aanbellen.

Callantsoog en omgeving

De stranden zijn toegankelijk, de winkels, strandtenten en horeca op het plein van Callantsoog zijn geopend. Denkt u ook hier aan de 1,5 meter afstand. Voor musea, pretparken en bioscopen moet u vooraf online reserveren. In het openbaar vervoer is het vanaf 13 jaar verplicht om een mondkapje te dragen. Het is toegestaan om met meerdere personen uit verschillende huishoudens in de auto plaats te nemen, mits iedereen een mondkapje draagt.

Annuleren

Ook wij weten niet hoe de situatie rondom corona gaat worden, we gaan er vanuit dat we de komende periode nog met het Coronavirus in onze samenleving zullen leven. Uiteraard hopen wij dat we al onze gasten ‘normaal’ mogen ontvangen. Wij doen er alles aan om onze gasten een veilig en verantwoord verblijf te bieden.

Wij hebben onze appartementen in het voorjaar van 2020 toen de ‘coronapiek’ was gewoon mogen verhuren, maar ook bij ons kwamen de annuleringen volop binnen. Dat maakt dat we de volgende uitgangspunten hanteren voor wat betreft annuleren voor reserveringen gemaakt na maart 2020.

*Het is de verantwoordelijkheid van onze gasten om zelf een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten

*Betaling geschiedt zoals aangegeven in de huurovereenkomst

*De verhuurder mag niet verhuren

Callantsoog valt onder de gemeente Schagen. Als de gemeente Schagen verbiedt om in Callantsoog te verblijven en/ of ons verbiedt om de appartementen te verhuren in de periode dat u bij ons gereserveerd hebt, dan nemen wij contact met u op. Wij bieden dan aan om uw verblijf gratis om te boeken naar een later moment of uw (aan)betaling terug te storten.

*U kunt wel reizen maar komt toch liever niet

Het appartement is voor u gereserveerd. Wij mogen het verhuren maar u komt toch liever niet omdat u angst ervaart, in quarantaine moet na terugkeer in uw land, een ander idee heeft bij vakantie, enz…Wij hebben hier uiteraard begrip voor. In dit geval gelden echter in basis de annuleringsvoorwaarden zoals u deze heeft ontvangen bij uw reservering. Per individuele situatie kunnen wij kijken of er een alternatieve mogelijkheid is.

*Ervaart u (corona gerelateerde) klachten en kunt u niet reizen?

Dan verzoeken wij u dringend uw reis schriftelijk aan ons te annuleren en eventueel contact over uw geannuleerde verblijf op te nemen met uw reis- en/of annuleringsverzekering. U ontvangt van Luxe huisje aan Zee een annuleringsfactuur, welke u kunt overleggen aan uw reis- en/of annuleringsverzekering. De reguliere annuleringsvoorwaarden gelden..

Ontwikkelingen op het gebied van Corona

Wij verwijzen onze gasten naar de website van het RIVM (www.rivm.nl) voor de actuele ontwikkelingen en richtlijnen in Nederland. Voor onze Duitse gasten adviseren wij daarnaast de website www.nach-holland.de/corona-virus Op deze website wordt per categorie helder en actueel uitgelegd hoe de situatie in Nederland is.

In het kort:

*blijf thuis bij klachten

*was je handen regelmatig

*houd 1,5 meter afstand

*hoest en nies in de elleboog

*gebruik papieren wegwerpzakdoekjes

*vermijd drukke situaties

*gebruik een mondkapje daar waar het verplicht is

*gebruik je gezonde verstand?

En bovenal:

*geniet van alles wat ondanks Corona wel mogelijk is!

Luxe huisje aan Zee kan op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld of aansprakelijkheid aanvaarden voor de gedragingen van haar huurders ten aanzien van de door de overheid gestelde Corona-maatregelen en voor de mogelijkheid dat haar huurders blootgesteld worden aan een eventuele Coronabesmetting.