GOED OM TE WETEN -HUURVOORWAARDEN

strandHUYS AAN ZEE, MEER AAN ZEE en geluk aan zee

Niet het gezelligste deel, maar wel belangrijk, vinden wij, om vooraf duidelijk te maken wat je van ons kunt verwachten en wij van jou. Deze huurvoorwaarden gelden voor zowel  Strandhuys aan Zee als Geluk aan Zee en Meer aan Zee. Informatie over onze vakantieappartementen vind je op onze site www.luxehuisjeaanzee.nl . Waar wordt gesproken over ‘appartement’ bedoelen we het appartement dat je hebt gehuurd (Strandhuys aan Zee, Meer aan Zee dan wel Geluk aan Zee).

Aansprakelijkheid verhuurder De eigenaar van het appartement zal ervoor zorgen dat het appartement en het perceel zich in deugdelijke toestand bevinden en dat de accommodatie uitgerust is met een inventaris zoals beschreven op de website.

Aansprakelijkheid huurder De huurder dient het appartement en de ruimte om het appartement heen, op een goede en nette wijze te bewonen. De huurder is aansprakelijk voor alle schade of vermissing aan het appartement, perceel, inventaris en/of meubilair, die tijdens de huurperiode zijn ontstaan door hem of zijn medehuurder(s). Dit wordt voor rekening van de huurder (of de WA-verzekering van de huurder) hersteld. De huurder dient daarom zelf zorg te dragen voor een passende aansprakelijkheidsverzekering.

Verblijf in het vakantiehuis Het appartement is het gehele jaar beschikbaar voor verhuur. In het hoogseizoen wordt het appartement alleen per week verhuurd, vaste wisseldag is op vrijdag. Buiten het hoogseizoen verhuren we ook weekenden en midweken.

Weekend:

*Geluk aan Zee- vrijdag vanaf 15.00 uur tot maandag 10.00 uur

*Meer aan Zee- vrijdag vanaf 15.30 uur tot maandag 10.30 uur

*Strandhuys aan Zee- vrijdag vanaf 16.00 uur tot maandag 11.00 uur

Midweek:

*Geluk aan Zee- maandag vanaf 15.00 uur tot vrijdag 10.00 uur

*Meer aan Zee- maandag vanaf 15.30 uur tot vrijdag 10.30 uur

* Strandhuys aan Zee- maandag vanaf 16.00 uur tot vrijdag 11.00 uur

 

Week:

*Geluk aan Zee- hoogseizoen vrijdag tot vrijdag. Op de dag van aankomst kan het appartement over het algemeen na 15.00 uur worden betrokken. Op de dag van vertrek dient het appartement uiterlijk 10.00 uur weer verlaten te zijn. In overleg met de beheerder zijn buiten het seizoen andere aankomst- en vertrekdagen en -tijden mogelijk.

*Meer aan Zee- hoogseizoen vrijdag tot vrijdag. Op de dag van aankomst kan het appartement over het algemeen na 15.30 uur worden betrokken. Op de dag van vertrek dient het appartement uiterlijk 10.30 uur weer verlaten te zijn. In overleg met de beheerder zijn buiten het seizoen andere aankomst- en vertrekdagen en -tijden mogelijk.

*Strandhuys aan Zee- hoogseizoen vrijdag tot vrijdag. Op de dag van aankomst kan het appartement over het algemeen na 16.00 uur worden betrokken. Op de dag van vertrek dient het appartement uiterlijk 11.00 uur weer verlaten te zijn. In overleg met de beheerder zijn buiten het seizoen andere aankomst- en vertrekdagen en -tijden mogelijk.

 

Aantal gasten Het appartement mag niet door meer personen bewoond worden dan vooraf overeen gekomen is. Indien blijkt dat er toch meer gasten zijn dan vooraf overeengekomen, dan heeft de eigenaar of beheerder het recht om de huurder de toegang te ontzeggen of € 50,00 per overtallig persoon per dag in rekening te brengen.

Huisdieren Het meenemen van huisdieren is bij onze appartementen alleen toegestaan indien vooraf toestemming is verleend door de eigenaar. Indien huisdieren zonder toestemming worden meegenomen naar de appartementen, heeft de eigenaar of de beheerder het recht de huurder de toegang tot het vakantieobject te weigeren. Huisdieren mogen niet in slaapkamers, badkamers of meubels komen. Wij verwachten dat uw huisdier op geen enkele wijze overlast veroorzaakt in of om het appartement.

Eindschoonmaak De eindschoonmaak wordt verzorgd door onze schoonmakers Judith en Mano. U dient op de dag van aankomst de eindschoonmaak bij hen contant af te rekenen. Onze schoonmakers besteden veel tijd en aandacht aan het schoonmaken van de appartementen. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over de schoonmaak, of merken dat iets defect is, meld dit dan op de dag van aankomst bij de schoonmakers.

Schade en borg Een ongelukje kan gebeuren. Mocht er schade in of aan het appartement ontstaan tijdens uw verblijf, dan horen wij dit graag zo spoedig mogelijk. U kunt ons hiervoor het beste mailen, of de schade melden via de luxe huisje aan zee app of melden bij de schoonmakers. De borg wordt binnen 14 dagen na vertrek weer op uw rekening terug gestort mits het appartement netjes en zonder schade wordt achtergelaten. Wanneer uit de meterstanden blijkt dat er extreem veel gebruik is gemaakt van gas, water of elektra wordt dit ook met de borg verrekend.

Bed, bad en keukenlinnen Het huren van het appartement is exclusief bed, bad- en keukenlinnen. De beheerder kan tegen betaling voor handdoeken en bedlinnen zorgen. Wilt u dit van te voren doorgeven door ons een mailtje te sturen naar info@luxehuisjeaanzee.nl?

Roken en vuur Meubels dienen in het vakantieappartement te blijven. Het appartement is rookvrij. Buiten op het terras mag wel gerookt worden. Buiten mag geen open vuur toegepast worden, dit geldt ook voor (gas)bbq.

 

Kinderbedje/kinderstoel/speelgoed Het gezellige vakantieappartement is berekend op kleine kinderen. Er zijn een kinderbedje, een kinderstoel en wat speelgoed aanwezig.  Maakt u (of uw kind) gebruik van kinderbedje, kinderstoel of speelgoed, ruim dit dan aan het eind van uw verblijf weer schoon en compleet op in de daarvoor bestemde kasten.

 

Gas/water/licht De huurprijs is inclusief normaal (gemiddeld) gebruik van gas/water/licht. De appartementen worden door vloerverwarming verwarmd. Dit werkt op een iets andere manier dan verwarming met radiatoren. Het duurt iets langer voor het appartement is opgewarmd, de temperatuur naar beneden bijstellen kost ook even tijd. Natuurlijk vinden wij het belangrijk dat onze gasten een comfortabele temperatuur ervaren in onze appartementen en/of genieten van een warme douche. We vragen van onze gasten wel om zich bewust te zijn van hun stookgedrag en waterverbruik. In de eerste plaats met het oog op  duurzaamheid, maar ook omdat we de rekeningen voor gas- water en licht en daarmee de huurprijzen voor nu en in de toekomst betaalbaar willen houden. Bij extreem verbruik worden extra kosten voor gas/water/licht verrekend met de borg. De thermostaat en meterstanden worden ieder wisselmoment uitgelezen.

 

Reservering, boeking en betaling appartement Nadat u geboekt heeft, ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Na vooruitbetaling van 25% van de totale huursom is de boeking definitief en wordt het vakantiehuis voor de betreffende periode voor u gereserveerd. De rest van het bedrag dient uiterlijk 6 weken voor aanvang huurperiode overgemaakt te zijn. Betaling kan uitsluitend per bankoverschrijving geschieden. Bij betaling per bank geldt als datum van betaling de dag van bijschrijving van de huursom op de bankrekening van de eigenaar. Na ontvangst van de aanbetaling van (25%) van de huursom, ontvangt de huurder per mail een bevestiging. De aanbetaling dient u over te maken naar:

 IBAN: NL 47 INGB 0006808283 tnv E Brinksma en/of JHM Scholten

BIC: INGBNL2A  

Annulering door de huurder Deze dient altijd schriftelijk (per post of per mail) te geschieden. Hiervoor gelden de volgende regels: Aanbetalingen worden bij annulering niet geretourneerd. Wij raden u aan om een annuleringsverzekering af te sluiten bij uw bank of verzekeraar.

  • Bij annulering tot twee maanden vóór de dag van aankomst wordt 50% van de huursom in rekening gebracht.
  • Bij annulering tussen twee maanden voor de dag van aankomt en 21 dagen voor de dag van aankomst is 75% van de huursom verschuldigd.
  • Bij annulering vanaf 21e dag (inclusief) tot de dag van aankomst is 100% van de huursom verschuldigd.
  • Huurder dient zelf zorg te dragen voor een annuleringsverzekering.

 

Vertrek en eindschoonmaak Het appartement dient op de volgende wijze te worden achtergelaten:

  • Bezemschoon
  • Alles schoon afgewassen, afgedroogd en weer in de kasten geplaatst.
  • Vuilniszakken, lege flessen en oud papier in de container
  • Dekbedden en eventueel linnengoed opgevouwen aan het voeteneinde.
  • Koelkast leeg, open en op 0
  • Overgebleven eten en drinken verwijderd
  • Verwarming op 10 graden

 

Schade/aansprakelijkheid Tijdens de overeengekomen huurperiode bent u als huurder zelf volledig aansprakelijk voor de schade en verlies veroorzaakt aan het appartement en de inventaris ongeacht of de schade en/of het verlies het gevolg is van handelen van u als huurder dan wel van derden (ook huisdieren) die zich met toestemming van u in het appartement bevinden. Verhuurder is niet aansprakelijk voor schade en/of letsel ontstaan tijdens het verblijf en/of voor het onklaar raken van voorzieningen en faciliteiten. Op alle geschillen die voortvloeien uit deze verhuurovereenkomst is het Nederlandse Recht van toepassing. Onderverhuur is niet toegestaan.